Nie będzie przerwy w działaniu transportu miejskiego na kilku warszawskich liniach. ZTM Warszawa zapewni kursowanie autobusów dzięki bezpośredniemu zleceniu wykonywania przewozów dla trzech firm.
Jeszcze do pierwszych dni grudnia nie było wiadomo, kto zajmie się obsługą linii autobusowych 70 autobusami przegubowymi i mniejszymi, klasy midi. Chociaż ZTM rozpisał wiosną przetarg na 8-letnią obsługę linii, odwołania i konieczność ponownego rozpatrzenia ofert przeciągnęła się na tyle, że przetarg ostatecznie dotyczy okresu od września przyszłego roku. Prawdopodobnie linie przejmie Mobilis, który wygrał zarówno za pierwszym razem, jak i po ponownej ocenie ofert, choć w KIO wciąż rozstrzygane jest odwołanie firmy ITS Michalczewski.
W drodze przetargu nie udało się również wybrać wykonawców przewozów na ośmiomiesięczny okres pomiędzy styczniem a sierpniem 2016 r. (więcej na ten temat piszemy
TUTAJ). Awaryjna próba znalezienia przewoźnika, ogłoszona w połowie października, była podzielona na dwie części,. Chodziło o obsługę warszawskich linii 35 krótkimi (8–9
metrów) i 35 przegubowymi autobusami.
Postawiony pod murem ZTM zdecydował się wybrać wykonawców pomijając procedurę przetargową – w drodze bezpośredniego powierzenia przewozów.
– Mając na uwadze zbliżający się termin zakończenia obecnie obowiązujących umów, Zamawiający zobowiązany jest zapewnić odpowiednią liczbę wozów do ruchu pozwalających na utrzymanie obecnie zaplanowanej oferty przewozowe – poinformowało ZTM Warszawa uzasadniając konieczność pominięcia formuły przetargowej.
Zadania podzielono dość sprawiedliwie. 15 autobusów klasy midi wyślę na warszawskie ulice Mobilis, 15 przegubowych 18-metrowych i 20 12-metrowych dostarczy natomiast ITS Michalczewski. 20 pozostałych wystawi MZA Warszawa. Taki stan rzeczy będzie obowiązywał do 1 wrześniaz 2015, kiedy przewozy najpewniej przejmie Mobilis.